bakmakerskan

Alla inlägg under januari 2016

Av frida - 8 januari 2016 12:54

Jag sitter på biblioteket idag, och tittar ut på snön som ruskar ner i stilla mak. Jodå, jag pluggar lite också. Om en vecka ska rapporten om 6 sidor samt bilagor lämnas in. Jag har långt ifrån läst all litteratur än, jag har inte lyssnat av och transkiberat all insamlad data (två timmar inspelad intervju, det har tagit mig ca tre dagar att transkibera hälften!!) och jag vet inte riktigt hur/eller vad de vill att jag ska skriva. Under rubriken "syfte" till exempel, ska jag helt ärligt skriva att jag gör studien för att ha en inlämningsuppgift att lämna till kursansvarig med förhoppning om att få betyget VG? Eller ska jag skriva för att det är för att få reda på min fältförskolas utvecklings- och utvärderingsarbete, som är själva uppgiften men inte alls något jag själv hade valt att studera!

Ett annat orosmoment är att trots att jag ligger mycket efter, inte känner mig stressad. På nåt sätt har jag under höstterminen fått minst godkännt på inlämningsuppgifter även om jag i stundens hetta varit tvungen att "slänga ihop" något  för att hinna klart innan deadline. Det kanske är nu mitt övermod spricker, det kanske är nu som examinerande lärare upptäcker vilken bluff jag är och hur fel jag gjort allting! Eller så har jag efter två och ett halvt års studier lärt mig så pass mycket att jag känner mig säker i min roll. Yeay! Kul för mig!   

Jag kommer sakna det vetenskapliga skrivandet när jag kommer ut i verkligheten. Jag undrar hur jag ska hålla det vid liv, det kanske blir mycket distanskurser...

Av frida - 4 januari 2016 16:07

Jaha, nu är både jul och nyår över, och jag börjar så sakteligen komma tillbaka till de vanliga rutinerna. Det är lite problematiskt att plugga den här årstiden. Det är så många dagar som försvinner mitt i veckorna, som är röda dagar. Så nu ligger jag långt efter i läsandet och rapportskrivandet. Att försöka få något gjort med två barn hemma, samt tillhörande kompisar, är inte ens lönt ett försök. Det positiva är att man kan bolla runt dem till kompisarna. Men det blir bara små stunder av studiero. Dessutom har jag åkt på någon bacill från Östersund, där vi firade in nyåret, så jag har ingen ork att åka och sätta mig på biblioteket. På den positiva sidan är att jag ser fram emot rapportskrivningen, jag tycker sånt är himla kul; strukturerat och skoj! Med ett år kvar av studier börjar jag se fram emot att komma ut i förskoleverksamheten, även om jag kommer sakna tenta- och rapportskrivningar!

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards