bakmakerskan

Alla inlägg under februari 2016

Av frida - 8 februari 2016 09:01

Vi har nästan tjuvstartat semelperioden. Istället för att baka semelbullar där hälften av bullarna blir liggande i frysen till midsommar, så fick jag ett recept av min kusin på semelkladdkaka. Den ser inte mycket ut för världen, men den var fantadtiskt god! Jag som älskar kardemumma slängde i lite sånt (precis som det ska vara i semelbullar) och bröade formen med mandelmjöl.

Jag tyckte det smakade precis som semla, men min sambo höll inte med mig. Min äldsta son äter så gott som allt dom är onyttigt, mellansonen åt en bit till frukost i ren desperation eftersom ingen kom och gjorde frukost åt han och yngsta sonen är inte mycket för sötsaker. Ni kanske förstår nu varför jag inte bakat då mycket längre...

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards