bakmakerskan

Alla inlägg under juni 2023

Av frida - 5 juni 2023 21:07

Det är typ fem år och en månad sen sist jag skrev.
Mycket har hänt sen sist, bakning händer inte så ofta... ?
Jag har inte ens en köksassistent eller annat bakverktyg längre, utan ska det bakas blir det med hjälp av mixerstav! Funkar förvånansvärt bra med den tillhörande ballongvisp. Maskinen blir lite varm att hålla i efter ett tag bara...
Det som har hänt är att vi hunnit flytta två gånger, jag har bytt arbetsplatser ett gäng gånger och är nu skolchef och rektor. Det största just nu är att om 8 dagar får vi flytta in i vårt nybyggda hus! WOHOO! Vi har längtat i två år!
Då kanske jag börjar baka igen, i mitt nya fina kök. Jag ska nog investera i en Ankarsrum...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards