bakmakerskan

Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Jag är väl typ tillbaka...

Av frida - 4 januari 2016 16:07

Jaha, nu är både jul och nyår över, och jag börjar så sakteligen komma tillbaka till de vanliga rutinerna. Det är lite problematiskt att plugga den här årstiden. Det är så många dagar som försvinner mitt i veckorna, som är röda dagar. Så nu ligger jag långt efter i läsandet och rapportskrivandet. Att försöka få något gjort med två barn hemma, samt tillhörande kompisar, är inte ens lönt ett försök. Det positiva är att man kan bolla runt dem till kompisarna. Men det blir bara små stunder av studiero. Dessutom har jag åkt på någon bacill från Östersund, där vi firade in nyåret, så jag har ingen ork att åka och sätta mig på biblioteket. På den positiva sidan är att jag ser fram emot rapportskrivningen, jag tycker sånt är himla kul; strukturerat och skoj! Med ett år kvar av studier börjar jag se fram emot att komma ut i förskoleverksamheten, även om jag kommer sakna tenta- och rapportskrivningar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida - 5 juni 2023 21:07


Det är typ fem år och en månad sen sist jag skrev. Mycket har hänt sen sist, bakning händer inte så ofta... ? Jag har inte ens en köksassistent eller annat bakverktyg längre, utan ska det bakas blir det med hjälp av mixerstav! Funkar förvånansvä...

Av frida - 4 maj 2018 18:34


Det är typ ett år och 41 dag sedan senaste blogginlägget. Nej, börja inte kontrollräkna nu! Have some mercy with me, det är fredag eftermiddag, jag har jobbat hela dagen och har ännu inte fått någon kvällsmat.  Men vad ska bakmakerskan skriva om nu...

Av frida - 23 mars 2016 09:41

I dag kastar jag mig ut i det okända. Med skräckblandad förtjusning. Först på dagordningen blir att försöka lokalisera den dator som av misstag, på nåt sätt, fått mina senaste tre års studieanteckningar överförda till sig från mitt usb, som nu är tom...

Av frida - 8 februari 2016 09:01


Vi har nästan tjuvstartat semelperioden. Istället för att baka semelbullar där hälften av bullarna blir liggande i frysen till midsommar, så fick jag ett recept av min kusin på semelkladdkaka. Den ser inte mycket ut för världen, men den var fantadtis...

Av frida - 8 januari 2016 12:54

Jag sitter på biblioteket idag, och tittar ut på snön som ruskar ner i stilla mak. Jodå, jag pluggar lite också. Om en vecka ska rapporten om 6 sidor samt bilagor lämnas in. Jag har långt ifrån läst all litteratur än, jag har inte lyssnat av och tran...

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards