bakmakerskan

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Min dag

Av frida - 24 november 2011 17:47

Skulle kunna åka och träna, det dumma är att de stänger snart, så då måste jag stressa, och det är ju jobbigt....

Varför har de så jäkla dumma öppettider, hoppas de ändrar på det tills jag börjar jobba/träna, annars går det ju inte... :(

Sonen (äldsta) har skjutit upp läxorna till sista stund -som vanligt. Dessutom försökte han lura i mig att han inte hade fått nån läxa. Det blev ingen innebandyträning för honom ikväll, och helgens tränings/vänskapsmatch hänger på en skör tråd. Trist för han, det var den enda matchen han hade fått vara med på, eftersom han är äldre än sina lagkamrater...

Vad gör man med barn som inte vill lära sig? Hur får man en 12-åring att förstå att han måste lära sig att räkna, läsa och skriva nu för att klara sig i resten av livet?


Jag är trött, trött, trözzzzzzzz.... Okej, jag överdriver en aning, men lillknasen får gärna sluta upp att äta på nätterna nu. Det gick ju så bra ett tag, men nu går han åt fel håll i utvecklingen. Min sambo försökte påminna mig om hur det var med mellanknodden, att när han fick välling inför natten, så sov han mycket, mycket bättre. Jag kan inte säga att jag exakt kommer ihåg det, men det ringer nån liten klocka i bakhuvudet. Så i affären idag letade jag förbrilt efter välling från 4 månader, eller åtminstånde 5 mån, men det fanns ingen. Banangröt fanns från 4 månader, så jag köpte det, jag köpte lite mild majsvälling också, förr eller senare ska han ju ha det!


Jag var in en sväng på Bolaget för att inhandla en stycken glöggflaska till firandet på söndag, tänkte att man även kunde passa på att fira 1 advent. Jösses vilket trist utbud det var. Jag är egentligen ingen glöggdrickare, men just nu är jag för det mesta som kan värma lite i bröstet. Jag har kikat lite lätt i tidningar när det stått om årets glöggnyheter, men det var inget man köpt in till min lilla håla. ICA Maxi har dubbelt så stort utbud (men alldeles för liten procenthalt....).

Träffade dock på en kvinna i kassan som jag täffade i tisdags inne på COOP när jag var där med små pojkarna. Vi stod och väntade på att en personal skulle hämta en bebisvagn åt mig (vilket tog en jäkla tid, men han lyckade i allafall fixa fram en fin, inklädd i handdukar) när mellankillen springer mot snus/tobak/medicin-automaten. "Snus" Pappa snus!" ropar han, och där står kvinnan. "Nej sånt här ska du inte köpa, det är dummt!" säger hon på ett halvbarskt sätt till min son, som i vanliga fall är en totalt oblyg och lättsam liten kille. Nu blev han jätteledsen, stora krokodiltårar rinner ned för kinden och han är otrösterlig. Kvinnan blir jätterädd...nä, konfyst kanske?,  och försöker be om ursäkt både till mig och sonen och förklarar att det är hon som är dum som köper cigaretter, och att hon bara hade sagt så i all välmening för att han inte skulle börja med såna dumheter när han blir större.... Stackarn, hon alltså, jag tror inte att min son tog så mycket illa vid sig, han var nog mest bara trött. Så idag på Bolaget undrade jag, på ett skämtsamt sätt, jag hyser inget agg till henne, om hon inte skulle säga  åt min andra son (han satt i bärsele) att inte köpa sprit! Nej, hon hade slutat "läxa upp" barn... 


Jag var även in till stadens fotograf, hon har nämligen satt upp en tavla med ett collage på mellansonen i skyltfönstret -jättefint! Och nu undrade hon om hon fick sätta upp en liten bildserie på honom när han är naken, med endast änglavingar på ryggen. Den skulle sitta i det rum man sitter och väljer ut bilder man vill ha, och då kan jag tycka det är okej, ha honom naken i skyltfönstret är ingen vidare idé... En av bilderna hon valt i änglaserien står han med ryggen mot kameran, så man ser bara ett bar jättevingar, en naken rumpa och hans långa, ljusa lockar på huvudet, det är så himla fint. När hon har ledsnat på bilderna ska hon ringa mig så får vi köpa dem billigare, men det är ju ändå så jäääääkla dyra :(


Nej, nu ska jag hjälpa till att försöka på en kinkig småplutt att sova en stund...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida - 5 juni 2023 21:07


Det är typ fem år och en månad sen sist jag skrev. Mycket har hänt sen sist, bakning händer inte så ofta... ? Jag har inte ens en köksassistent eller annat bakverktyg längre, utan ska det bakas blir det med hjälp av mixerstav! Funkar förvånansvä...

Av frida - 4 maj 2018 18:34


Det är typ ett år och 41 dag sedan senaste blogginlägget. Nej, börja inte kontrollräkna nu! Have some mercy with me, det är fredag eftermiddag, jag har jobbat hela dagen och har ännu inte fått någon kvällsmat.  Men vad ska bakmakerskan skriva om nu...

Av frida - 23 mars 2016 09:41

I dag kastar jag mig ut i det okända. Med skräckblandad förtjusning. Först på dagordningen blir att försöka lokalisera den dator som av misstag, på nåt sätt, fått mina senaste tre års studieanteckningar överförda till sig från mitt usb, som nu är tom...

Av frida - 8 februari 2016 09:01


Vi har nästan tjuvstartat semelperioden. Istället för att baka semelbullar där hälften av bullarna blir liggande i frysen till midsommar, så fick jag ett recept av min kusin på semelkladdkaka. Den ser inte mycket ut för världen, men den var fantadtis...

Av frida - 8 januari 2016 12:54

Jag sitter på biblioteket idag, och tittar ut på snön som ruskar ner i stilla mak. Jodå, jag pluggar lite också. Om en vecka ska rapporten om 6 sidor samt bilagor lämnas in. Jag har långt ifrån läst all litteratur än, jag har inte lyssnat av och tran...

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards