bakmakerskan

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Sömnproblem

Av frida - 11 januari 2012 10:24

Idag är jag trött. Natten har varit eländig. Lillknodden har fått nån konstig idé om att tokkräkas rätt vad det är. Och då sprutar ALLT ur honom, som ett vattenutkast. Det har hänt en gång tidigare. Igår kväll låg han och jollrade i soffan och var lycklig, tills en störtvåg rätt var det var sprutade ur honom. Och sen (när han väl satt i badkaret) var allt frid och fröjd igen... Märkligt beteende. Så eftersom han nog var ganska tom i magen, så har han ätit extra mycket i natt, och inte velat sova. Och så vaknade mellansonen och ville upp och kissa. Som längst sov jag nog 1,5 timmar, det tycker jag är jobbigt (för jag vet att det alltid finns de som har det galet mycket värre).

Min sambo är känd här i "byn" för att alltid sova. Det beror på att min mellanson informerar alla som är på Kyrkis att hans pappa sover. Vid varje samling på Kyrkis tänder vi ljus för varje barn "och mamma och pappa". Och då brukar de andra barnen berätta att deras pappa är i skogen, eller kör buss, men den här pappan sover....

Idag är han hemma och sover igen. Det är för att han inte kan sova på natten. Idag beror det nog inte på "ben-sprattel", för varje gång jag var vaken så låg han så still och fridfullt och tycktes sova. Annars brukar man ju vrida och vända på sig, och om han märker att jag sitter upp och ammar så kan han säga "hej" eller i allafall sucka väldigt djupt. Min teori är att det är något neourologiskt. Han sover, men hans hjärna uppfattar inte det, så därför tror han att han varit vaken. Han avslöjar sig nämligen själv emellanåt, då han väldigt ofta pratar i sömnen. Och pratar i sömnen borde man väl göra när man drömmer? Och när man drömmer har man väl kommit ganska långt in i sömnen? Hur som helst så är det ju trist för han, stackarn...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida - 5 juni 2023 21:07


Det är typ fem år och en månad sen sist jag skrev. Mycket har hänt sen sist, bakning händer inte så ofta... ? Jag har inte ens en köksassistent eller annat bakverktyg längre, utan ska det bakas blir det med hjälp av mixerstav! Funkar förvånansvä...

Av frida - 4 maj 2018 18:34


Det är typ ett år och 41 dag sedan senaste blogginlägget. Nej, börja inte kontrollräkna nu! Have some mercy with me, det är fredag eftermiddag, jag har jobbat hela dagen och har ännu inte fått någon kvällsmat.  Men vad ska bakmakerskan skriva om nu...

Av frida - 23 mars 2016 09:41

I dag kastar jag mig ut i det okända. Med skräckblandad förtjusning. Först på dagordningen blir att försöka lokalisera den dator som av misstag, på nåt sätt, fått mina senaste tre års studieanteckningar överförda till sig från mitt usb, som nu är tom...

Av frida - 8 februari 2016 09:01


Vi har nästan tjuvstartat semelperioden. Istället för att baka semelbullar där hälften av bullarna blir liggande i frysen till midsommar, så fick jag ett recept av min kusin på semelkladdkaka. Den ser inte mycket ut för världen, men den var fantadtis...

Av frida - 8 januari 2016 12:54

Jag sitter på biblioteket idag, och tittar ut på snön som ruskar ner i stilla mak. Jodå, jag pluggar lite också. Om en vecka ska rapporten om 6 sidor samt bilagor lämnas in. Jag har långt ifrån läst all litteratur än, jag har inte lyssnat av och tran...

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards