bakmakerskan

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

www.kony2012.com

Av frida - 9 mars 2012 19:56

Jag känner mig manad att göra ett litet inlägg, trots att magen kniper och gör ont och jag egentligen borde gå och lägga mig, men min sambo "tvingade" mig just att titta på filmen om J. Kony. Glöm Hussain och Khadaffi, de är redan undanröjda, nu är det Kony i Uganda som ska sättas bakom lås och bom för all framtid!


Jag fascineras av människor som jobbar så hårt i nio år (troligen oavlönade, hur har de råd?) för en sak de tror så starkt på. I och för sig så är det väl inte nödvändigtvis så att det är mannen i filmen som "skrivit brevet" för er som var med på "Bullen"´s tid. För er andra menar jag att han som "berättar" i filmen om Kony kanske inte alls har något med det hela att göra, han är bara en skådis? Den verkliga mannen bakom det hela kan ju lika gärna vara en smart hippiesnubbe utan familj, som ärvt en sjujädrans massa pengar som han vill sätta sprätt på och då vill göra något meningsfullt. Nu var det ju inte om honom jag ville berätta, utom om skurken Kony, som mördar, rövar bort, stympar och våldtar, främst barn, utan någon orsak. Han vill egentligen inget, förutom att känna sig mäktig.


Det trista är att det tar aldrig slut, hur många fler såna här gubbar finns det i världen, som vi inte har en aning om, men som vi måste leta reda på och stoppa? Trist, men vi kan inte ge upp. Aldrig, aldrig någonsin ge upp!

Så sprid vidare KONY, gå in på deras sida och skriv under på att han måste fängslas, stoppas. Det måste ske nu.

Se filmen:

http://vimeo.com/invisible/kony2012

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida - 5 juni 2023 21:07


Det är typ fem år och en månad sen sist jag skrev. Mycket har hänt sen sist, bakning händer inte så ofta... ? Jag har inte ens en köksassistent eller annat bakverktyg längre, utan ska det bakas blir det med hjälp av mixerstav! Funkar förvånansvä...

Av frida - 4 maj 2018 18:34


Det är typ ett år och 41 dag sedan senaste blogginlägget. Nej, börja inte kontrollräkna nu! Have some mercy with me, det är fredag eftermiddag, jag har jobbat hela dagen och har ännu inte fått någon kvällsmat.  Men vad ska bakmakerskan skriva om nu...

Av frida - 23 mars 2016 09:41

I dag kastar jag mig ut i det okända. Med skräckblandad förtjusning. Först på dagordningen blir att försöka lokalisera den dator som av misstag, på nåt sätt, fått mina senaste tre års studieanteckningar överförda till sig från mitt usb, som nu är tom...

Av frida - 8 februari 2016 09:01


Vi har nästan tjuvstartat semelperioden. Istället för att baka semelbullar där hälften av bullarna blir liggande i frysen till midsommar, så fick jag ett recept av min kusin på semelkladdkaka. Den ser inte mycket ut för världen, men den var fantadtis...

Av frida - 8 januari 2016 12:54

Jag sitter på biblioteket idag, och tittar ut på snön som ruskar ner i stilla mak. Jodå, jag pluggar lite också. Om en vecka ska rapporten om 6 sidor samt bilagor lämnas in. Jag har långt ifrån läst all litteratur än, jag har inte lyssnat av och tran...

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards