bakmakerskan

Direktlänk till inlägg 3 april 2012

"Jag kan flyga, jag är inte rädd"

Av frida - 3 april 2012 17:35

Jag hoppas på att bli "testpilot" för en ny barnmatsburk, 100% tätt! Det är jag redo att sätta på prov, och så får jag en anledning att göra egen puremat till lillknodden! Det är så omständigt att hålla på att spara och skölja ur barnmatsburkar - i glas! Nä, den här burken är i BPA-fri plast, den går att frysa, mikra och köra i diskmaskinen! Jag tänker inte nämna vilket märke, jag är ju inte en av de utvalda, än...  ;0)


I dag har vi varit i grannkommunen och lyssnat på sagor och sjungit sånger på biblioteket. Det var riktat mot 1-3 åringar, det är inte ofta de har den åldersgruppsindelningen. Tyvärr är det på tisdagar då mellansonen vanligtvis är på dagis, men idag när vi har påsklov passade vi på! Vi sjöng bl.a "Lilla gullefjun", tänk om jag kunde komma ihåg texten nu då. Jag försökte sjunga den på "Kyrkis" i måndags, men då kunde jag bara enstaka ord. Nu har jag förstått att sången faktiskt har en handling. Men vilket klent minne man har...

Sen knallade vi ner till badhuset och roade oss ett tag. Jag trodde vi skulle bli kvar längre faktiskt, men efter 1,5 timme var alla rätt slut!

Badhuset i vår kommun åker jag ogärna till längre. Det känns som om "allt hopp är ute" där, det är skitigt och slitet och inte kul, det står och förfaller, inget görs, förän kommunen beslutar vad de ska göra av det. Vi har ju andra centrala byggnader i kommunen som också stod, och stod och stod tills det bara var att riva skiten och lämna ett stort hål efter sig. Om fem år har vi ett till stort hål -trist!

Det här badhuset har en liten bebishörna, som alla tre barnen gillade, kanske för att vattnet där i vanlig ordning var varmast. Den hörnan fanns för 1o år sedan när äldsta sonen var liten, den skulle behöva en uppfräschning. (Jag vet att den har blivit uppfräschad åtminnstonde en gång på tio år!)

Det var skönt att komma iväg och göra något, skönt också att komma hem! Borta bra men hemma bäst.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida - 5 juni 2023 21:07


Det är typ fem år och en månad sen sist jag skrev. Mycket har hänt sen sist, bakning händer inte så ofta... ? Jag har inte ens en köksassistent eller annat bakverktyg längre, utan ska det bakas blir det med hjälp av mixerstav! Funkar förvånansvä...

Av frida - 4 maj 2018 18:34


Det är typ ett år och 41 dag sedan senaste blogginlägget. Nej, börja inte kontrollräkna nu! Have some mercy with me, det är fredag eftermiddag, jag har jobbat hela dagen och har ännu inte fått någon kvällsmat.  Men vad ska bakmakerskan skriva om nu...

Av frida - 23 mars 2016 09:41

I dag kastar jag mig ut i det okända. Med skräckblandad förtjusning. Först på dagordningen blir att försöka lokalisera den dator som av misstag, på nåt sätt, fått mina senaste tre års studieanteckningar överförda till sig från mitt usb, som nu är tom...

Av frida - 8 februari 2016 09:01


Vi har nästan tjuvstartat semelperioden. Istället för att baka semelbullar där hälften av bullarna blir liggande i frysen till midsommar, så fick jag ett recept av min kusin på semelkladdkaka. Den ser inte mycket ut för världen, men den var fantadtis...

Av frida - 8 januari 2016 12:54

Jag sitter på biblioteket idag, och tittar ut på snön som ruskar ner i stilla mak. Jodå, jag pluggar lite också. Om en vecka ska rapporten om 6 sidor samt bilagor lämnas in. Jag har långt ifrån läst all litteratur än, jag har inte lyssnat av och tran...

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards