bakmakerskan

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Månarki, något från en annan planet?

Av frida - 23 maj 2012 07:59

När man kan äta jordgubbar till frukost, då är det sommar!

Åh härliga dag! Synd att jag måste vara inne och städa och baka hela dagen, eftersom sambon fyller år idag. Fast jag tänkter inte städa så noga, så det så, vi kan ju sitta ute!

Jag grubblade lite igår, dels över hur jag har lyckats att inte hört/sett ett endaste dugg från Estelles dop, och sen över vad hon har för titel? Hennes mamma är ju Kronprinsessa, men det är ju hon också, eller är hon tillsvidare bara prinsessa? Eller "Estelle, Kronprinsessa den andre, Bernadotte"? Och hur funkar det, måste Viktoria vänta tills farsan går och dör innan hon får bli drottning, eller går Knugen i pension? I England verkar ett tronbyte endast ske när någon dör, för nuvarande drottningen är ju runt 200 år... Men det är ju bara positivt, då kanske de slipper Charles som kung! Jag var inne lite på att det ändå kommer bli så att om drottningen i England dör, så hoppar tronföljden direkt till Prins William, men det kanske inte stämmer? Sen undrar jag vad som händer ifall både Knugen och Kronprinsessa Viktoria skulle ramla av pinn, då är ju Estelle näste "man" på tur, men det är svårt för henne att åka runt och representera Sverige i världen. Eller får hon en förmyndare som åker med och visar upp henne, eller tar Silvia över? Eller Prins Carl Filip? Jag röstar på Calle!! Ni som  är lite äldre än mig har nog stenkoll på det där, Knugen blev ju kung i tidig ålder, eller hur det  nu gick till, vad var han, tre?

Ja, det är mycket frågor med det där med monarki, kanske lite för många...?

 

Födelsedagsbarnets frukost på sängen! <3


   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida - 5 juni 2023 21:07


Det är typ fem år och en månad sen sist jag skrev. Mycket har hänt sen sist, bakning händer inte så ofta... ? Jag har inte ens en köksassistent eller annat bakverktyg längre, utan ska det bakas blir det med hjälp av mixerstav! Funkar förvånansvä...

Av frida - 4 maj 2018 18:34


Det är typ ett år och 41 dag sedan senaste blogginlägget. Nej, börja inte kontrollräkna nu! Have some mercy with me, det är fredag eftermiddag, jag har jobbat hela dagen och har ännu inte fått någon kvällsmat.  Men vad ska bakmakerskan skriva om nu...

Av frida - 23 mars 2016 09:41

I dag kastar jag mig ut i det okända. Med skräckblandad förtjusning. Först på dagordningen blir att försöka lokalisera den dator som av misstag, på nåt sätt, fått mina senaste tre års studieanteckningar överförda till sig från mitt usb, som nu är tom...

Av frida - 8 februari 2016 09:01


Vi har nästan tjuvstartat semelperioden. Istället för att baka semelbullar där hälften av bullarna blir liggande i frysen till midsommar, så fick jag ett recept av min kusin på semelkladdkaka. Den ser inte mycket ut för världen, men den var fantadtis...

Av frida - 8 januari 2016 12:54

Jag sitter på biblioteket idag, och tittar ut på snön som ruskar ner i stilla mak. Jodå, jag pluggar lite också. Om en vecka ska rapporten om 6 sidor samt bilagor lämnas in. Jag har långt ifrån läst all litteratur än, jag har inte lyssnat av och tran...

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards