bakmakerskan

Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Så här tänker jag just nu

Av frida - 7 november 2013 17:47

Här sitter jag och inte har något att göra. Skamligt!

Har läst en tänkvärd artikel från Good News Magasine, måste köpa ett nummer, och bli lite insiktsfull och inspirerad att göra bra saker! Har även kollat vädret på Smhi för lördagen. Inte så mycket blåst och inget regn, ett par plusgrader. Finns inga ursäkter där för att jag inte ska kunna genomföra min 2-mila löparrunda. Det är blåsten jag oroar mig mest för, regn är väl inte så kul heller i och för sig. Frågan är om man törs lita på smhi, I don´t think so! Vad som vore riktigt, riktigt ruttet är ifall min Runkeeper app bangar ur, och totalvägrar följa mig med gps:n. Det blir svårt att bevisa för mina medmänniskor att jag faktiskt gjort det då! Måste försöka tänka ut någon back-up plan. Alla idéer mottages tacksamt.  

Det är stunder som denna som jag vill baka, det är ju Kladdkakans dag till råga på allt, men hur kul är det när jag inte får äta förän i morgon?! Jag lever mitt liv inom 5:2 metodens ramar, har gjort det i cirkus en månad? Men jag vet inte om jag går ner något i vikt av den, å andra sidan är jag inte så duktig på 5-dagarna, men väldigt duktig på 2-dagarna. Bortsett från att jag inte går ner i vikt gillar jag 5:2. Två dagar i veckan är jag riktigt skärpt och klar i huvudet, men ganska rastlös i kroppen -på gott och ont. Fem dagar i veckan är jag ganska fokuserad kring mat, "Vad ska jag äta till lunch?" "Är det dags för en frukt nu kanske?" osv, huvudvärk och trötthet är också vanligt förekommande. Jag rekommenderar alla att testa, om inte annat så för att lära sig att det är ok att vara hungig, det är inget vi dör av. I mitt fall, jag som hållt på med diet innan 5:2, är det ingenting jag känner så mycket av längre, att jag är hungrig, alltså. Det är en känsla, precis som att man är trött. Är du trött på jobbet kan du inte gå och lägga dig, man står ut liksom. Är jag hungrig, är det bara att bita ihop (i dubbel bemärkelse)! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida - 5 juni 2023 21:07


Det är typ fem år och en månad sen sist jag skrev. Mycket har hänt sen sist, bakning händer inte så ofta... ? Jag har inte ens en köksassistent eller annat bakverktyg längre, utan ska det bakas blir det med hjälp av mixerstav! Funkar förvånansvä...

Av frida - 4 maj 2018 18:34


Det är typ ett år och 41 dag sedan senaste blogginlägget. Nej, börja inte kontrollräkna nu! Have some mercy with me, det är fredag eftermiddag, jag har jobbat hela dagen och har ännu inte fått någon kvällsmat.  Men vad ska bakmakerskan skriva om nu...

Av frida - 23 mars 2016 09:41

I dag kastar jag mig ut i det okända. Med skräckblandad förtjusning. Först på dagordningen blir att försöka lokalisera den dator som av misstag, på nåt sätt, fått mina senaste tre års studieanteckningar överförda till sig från mitt usb, som nu är tom...

Av frida - 8 februari 2016 09:01


Vi har nästan tjuvstartat semelperioden. Istället för att baka semelbullar där hälften av bullarna blir liggande i frysen till midsommar, så fick jag ett recept av min kusin på semelkladdkaka. Den ser inte mycket ut för världen, men den var fantadtis...

Av frida - 8 januari 2016 12:54

Jag sitter på biblioteket idag, och tittar ut på snön som ruskar ner i stilla mak. Jodå, jag pluggar lite också. Om en vecka ska rapporten om 6 sidor samt bilagor lämnas in. Jag har långt ifrån läst all litteratur än, jag har inte lyssnat av och tran...

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards