bakmakerskan

Direktlänk till inlägg 10 november 2015

Humorn är död. Länge lever humorn!

Av frida - 10 november 2015 15:17

Här i krokarna där jag bor har det under ett par veckor varit stor uppståndelse, då en björn letat sig hit. Hen har hållt till på en åker där den haft nåt att äta, och människor har vallfärdat dit och skapat trafikakos för att glo på björnen. Bonden blev tillslut beordrad att plöja upp stubbåkern, och björen gav sig iväg. I mose läste jag att man blivit tvugen att skjuta en björn som var allt för närgången, bara ett par mil bort från den plats där en björn tidigare huserat. Troligen samma björn. Min sambo kom på den jätteroliga idén att göra oss lite roliga över björn-eländet. Minns ni den där Halloween-dräkten jag skulle göra åt min yngst son, som ville vara Bamse. Min sambo tog på sig huvvet, fick en korvmacka och gick ut och ställde sig på åkern utanför:

 

As-kul, tycker jag! Det har varit sånt hiskeligt tjat om björnstackarn, så jag var tvungen att lägga upp ett varningsinlägg om att vi har björn på byn igen, på en sluten grupp (över 7500 medlemmar) med lokal anknytning, där inläggen om björnen gått på högvarv - men mitt inlägg blev snabbt som 17 borttaget! Vad fa...! Har inte folk nån humor? För ett par dagar sedan postades ett inlägg om att världen håller på gå under (för att det var strömlöst) och bara ett par timmar tidigare hade någon lagt in ett filmklipp som visade en attackerande björn, men MITT inlägg togs bort! Tarvligt.

 
 
Ingen bild

Åsa

10 november 2015 18:02

ja det var tarvligt. Folk är för snarstuckna i bland. Jag tycker de borde låtit björnen va i första hand.

frida

10 november 2015 18:45

Ja, det är synd om björnen. Med allt folk som flängde omkring är det ju klart han blev sällskapssjuk när han drog vidare, och ville hänga lite med folket i grannbyn, men då gick han på en nit.... Låt vilda djur vara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av frida - 5 juni 2023 21:07


Det är typ fem år och en månad sen sist jag skrev. Mycket har hänt sen sist, bakning händer inte så ofta... ? Jag har inte ens en köksassistent eller annat bakverktyg längre, utan ska det bakas blir det med hjälp av mixerstav! Funkar förvånansvä...

Av frida - 4 maj 2018 18:34


Det är typ ett år och 41 dag sedan senaste blogginlägget. Nej, börja inte kontrollräkna nu! Have some mercy with me, det är fredag eftermiddag, jag har jobbat hela dagen och har ännu inte fått någon kvällsmat.  Men vad ska bakmakerskan skriva om nu...

Av frida - 23 mars 2016 09:41

I dag kastar jag mig ut i det okända. Med skräckblandad förtjusning. Först på dagordningen blir att försöka lokalisera den dator som av misstag, på nåt sätt, fått mina senaste tre års studieanteckningar överförda till sig från mitt usb, som nu är tom...

Av frida - 8 februari 2016 09:01


Vi har nästan tjuvstartat semelperioden. Istället för att baka semelbullar där hälften av bullarna blir liggande i frysen till midsommar, så fick jag ett recept av min kusin på semelkladdkaka. Den ser inte mycket ut för världen, men den var fantadtis...

Av frida - 8 januari 2016 12:54

Jag sitter på biblioteket idag, och tittar ut på snön som ruskar ner i stilla mak. Jodå, jag pluggar lite också. Om en vecka ska rapporten om 6 sidor samt bilagor lämnas in. Jag har långt ifrån läst all litteratur än, jag har inte lyssnat av och tran...

Presentation


Bak

Se även ordet ”bak” på svenskspråkiga Wiktionary.

Bak kan betyda flera saker:
bakning
inom anatomin stjärt
.bak, backupfiländelse
[bak,bake] bräda av stocks ytterdel med ena sidan rundad
(Wikipedia)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vilken höstfärg är finast?
 Röd
 Gul
 Brandgul
 Brun

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards